Dubrownik ( Chorwacja )

Dubrownik ikona wpisu

Planując wczasy w Chorwacji skupiliśmy się głównie na południu kraju. Powodem tego było to, że już wcześniej byliśmy w tym pięknym kraju i po prostu południe najbardziej nam się spodobało. Postanowiliśmy także, że w tym roku zwiedzimy Dubrownik i tak też się stało. Któregoś dnia pod koniec naszych wczasów w Chorwacji, ruszyliśmy do Dubrownika. Jako, że zakwaterowani byliśmy w mieście Makarska to do przejechania mieliśmy ok. 150 km.

Wyświetl większą mapę

Przejazd do Dubrownika – czy potrzebna jest zielona karta ?

Będąc jeszcze w Polsce zastanawialiśmy się czy nie kupić zielonej karty na wyjazd do Dubrownika jednak ostatecznie tego nie zrobiliśmy.

W Chorwacji od bardzo miłej właścicielki budynku w którym wynajmowaliśmy apartament, dowiedzieliśmy się, że na granicy z Bośnią i Hercegowiną wymagają tylko okazania paszportu.

Rzeczywiście, na granicy wyrywkowo sprawdzali tylko paszporty. Nam gość tylko machną ręką nic nie sprawdzając i ruszyliśmy w dalszą drogę.

Tak więc jeśli ktoś zapyta czy jest potrzebna zielona karta na granicy z Bośnią i Hercegowiną w drodze do Dubrownika to napiszę, że nie, jednak wydaje mi się, że gdyby zdarzył się nam wypadek na tym krótkim odcinku Bośni i Hercegowiny to owa zielona karta byłaby już potrzebna.

chorwacja bosnia granica 600x408 Dubrownik ( Chorwacja )

Granica z Bośnią i Hercegowiną

Przejazd 10-cio kilometrowym odcinkiem przez terytorium Bośni i Hercegowiny zajmuje ok. 15 minut a kolejną niecałą godzinę trzeba poświęcić na dojazd do Dubrownika.

To co się dzieje dalej to jest istna masakra icon smile Dubrownik ( Chorwacja ) Jak wiadomo do tego niezbyt dużego miasta zjeżdżają się turyści z całej Chorwacji czy też nawet z całego świata co przyczynia się do tworzenia ogromnego tłoku.

Gdzie zaparkować samochód w Dubrowniku ?

Nie pamiętam ile dokładnie poświęciliśmy czasu na zaparkowanie naszego samochodu ale na pewno trwało to co najmniej godzinę. O darmowym miejscu można tylko pomarzyć icon smile Dubrownik ( Chorwacja ) no chyba, że ktoś ma niesamowite szczęście lub przyjedzie tam o godzinie 5 rano :). W końcu zdecydowaliśmy się na postój na dość dużym, podziemnym parkingu jednak trochę oddalonym od właściwego starego miasta. Najpierw jednak musieliśmy kilkanaście minut postać w korku do tego parkingu.

dubrownik 4 600x372 Dubrownik ( Chorwacja )

Widok na Dubrownik

Wyświetl większą mapę

Powyżej na mapce zaznaczyłem miejsce gdzie według mnie najlepiej jest zaparkować samochód w Dubrowniku.

Z tego co pamiętam to zapłaciliśmy ok. 70 zł  za 3 godzinny postój. Nie mało, jednak jak dla mnie warto tyle wydać bo naprawdę można stracić wiele sił, nerwów no i paliwa na poszukiwanie innego miejsca icon smile Dubrownik ( Chorwacja )

Dubrownik – zwiedzanie starego miasta

Zwiedzanie starego miasta w Dubrowniku rozpoczyna się od wejścia przez główną bramę. Następnie za darmo możemy się przemieszczać wszędzie na dolnym poziomie. Znajduje się tam mnóstwo dużych i małych alejek z różnymi sklepami oraz restauracjami.

Jeśli chcielibyśmy zobaczyć piękno całego miasta z góry to wówczas musimy zapłacić. Bilet wstępu dla jednej dorosłej osoby kosztuje 70 Kun czyli niecałe 40 zł.

My zwiedzaliśmy Dubrownik z małym dzieckiem i na szczęście przed wejściem na mury mogliśmy zostawić wózek na dole przy osobie która sprawdzała bilety. W przeciwnym wypadku byłoby trochę dźwigania ponieważ zwłaszcza na początku trzeba pokonać naprawdę długie i strome schody :).

Wyświetl większą mapę

Dubrownik bilet 600x288 Dubrownik ( Chorwacja )

Dubrownik – bilet wstępu na mury

dubrownik 8 600x399 Dubrownik ( Chorwacja )

Dubrownik – widok z murów na główne wejście

dubrownik 6 600x399 Dubrownik ( Chorwacja )

Dubrownik widok na stare miasto 600x900 Dubrownik ( Chorwacja )

Dubrownik mury 600x400 Dubrownik ( Chorwacja )

Dubrownik zrobił na mnie duże wrażenie jednak przyznam szczerze nie aż na tyle duże żebym chciał tam jeszcze kiedyś wrócić.

Oczywiście warto tam pojechać i zwiedzić to piękne miasto jednak należy pamiętać o tym aby dotrzeć tam możliwie jak najwcześniej by uniknąć przede wszystkim korków, ogromnej ilości ludzi oraz popołudniowego upału.

My rzecz jasna doskonale wiedzieliśmy co może nas czekać, udając się do Dubrownika o niezbyt wczesnej porze, jednak nie zagłębiając się w temat tak po prostu wyszło icon smile Dubrownik ( Chorwacja )

m4s0n501

Podobne artykuły:

3 Responses to Dubrownik ( Chorwacja )

1. jozek pisze:

Witam chcialbym tylko powiedziec ze do Bośni i Hercegowiny musimy miec zielona karte bo inaczej nie wjedziemy .
    Polecam Mostar i wodospady kravica

2. admin pisze:

Być może coś się w tym roku zmieniło. Ja zielonej karty nie miałem i nie było żadnego problemu :)

3. karlos pisze:

Witam jadę pierwszy raz do chorwacji chciałby zatrzymać się w miasteczku Makarska czy ktoś z was miałby namiary na fajną kwatere , z góry dziękuje mój e-mail vip780@wp.pl